Arhiva zilnică: 22 septembrie 2011

Pastoratie „pompieristica” sau/si „selectiva”?


1 Petru 5:1-3 : „Sfatuiesc pe prezbiterii dintre voi, eu, care sunt un prezbiter ca si ei, un martor al patimilor lui Hristos, si partas al slavei care va fi descoperita: pastoriti turma lui Dumnezeu care este sub paza voastra, nu de sila, ci de buna voie, dupa voia lui Dumnezeu; nu pentru un cistig mirsav, ci cu lepadare de sine. Nu ca si cum ati stapini peste cei ce v-au cazut la imparteala, ci facindu-va pilde turmei.”

Rezultatul partial al sondajului intitulat ” Cand ti-a facut pastorul tau ultima vizita pastorala?” ma pune pe ganduri. Binenteles ca dupa numai 31 de voturi nu pot sa trag niste concluzii, ci doar pot sa observ o tendinta  care ma face sa imi pun cateva intrebari:

1) Cei care au votat au o intelegere diferita de cea a pastorilor lor fata de  vizitele pastorale?

2) Ce fel de pastoratie se practica?

3) Ce „pastoresc” pastorii care nu fac vizite pastorale regulate?

4) Slujba in sine si-a pierdut chemarea originala?

Am sa incep cu a doua : Ce fel de pastoratie se practica? Uitandu-ma la rezultatele partiale a sondajului si citind unul din comentariile pe care le-am primit odata cu publicarea sondajului mi-a venit in minte cele  doua feluri de „pastoratie” care le-am pus in titlu. Iata ce scria defapt  in comentariul amintit :

 „Isus, când a auzit acest lucru, le-a zis: „Nu cei sănătoşi au trebuinţă de doctor, ci cei bolnavi. Eu am venit să chem la pocăinţă nu pe cei neprihăniţi, ci pe cei păcătoşi.” (Marcu2:17) Poate acesta este motivul pentru care  majoritatea pastorilor nu-si   viziteaza  congregatia lor. Ei cred ca suntem bine . De obicei, numai cei ale caror  probleme sunt anuntate atrag atentia  personala a pastorului. Este de inţeles. Cred ca  pentru a obtine mai multa atentie este nevoie sa aratam  mai multă atentie. Poate ar trebui sa le aratam mai mult respect si dragoste. Este simpla lege a reciprocitatii.”

Dupa cum observati, sunt invocate doua criterii. Primul se refera la faptul ca trebuie sa ai o problema care daca se poate sa fie anuntata, sau cu alte cuvinte, sa-i faci reclama. Daca indeplinesti acest criteriu, pastorul va intervenii urgent si va face o  vizita pastorala.  Acest tip de pastoratie am intitulat-o: pastoratie pompieristica.  Al doilea criteriu se refera la principiul reciprocitatii. Daca aratam mai multa atentie vom primi mai multa atentie. Acest fel de pastoratie l-am intitulat: pastoratie selectiva.  Vor primi atentie doar cei ce vor oferi atentie.

Sa fie acesta  noul fel  de pastoratie ? Va las pe voi sa comentati…si sa votati aici : https://dorinpele.wordpress.com/2011/09/16/cand-ti-a-facut-pastorul-ultima-vizita-pastorala/

 

6 comentarii

Din categoria Leadership/Conducere, Pastoratie