„Experimentul viabil” de la Biserica „Agape” continua…Petru Lascău: „Nu este ușor să te înțelegi cu soția altuia”


Se pare ca modelul prezbiterian „experimental” care este prezentat AICI incepe sa dea „roade”. Prezbiterii Bisericii intradevar isi fac „datoria” si se vad rezultatele. Iata ce ne relateaza Gheorghe Haranguș AICI :

„O lege nescrisă, instituționalizată în bisericile evanghelice românești de pe vremea vechiului regim, spune că o femeie creștină, care nu bârfește, este smerită, înțeleaptă, bună cunoscătoare a Sfintei Scripturi, cu o reputație excepțională, care se roagă și citește Biblia, le motivează pe alte femei la o viață creștină autentică, de
post, rugăciune și studiu devoțional, NU poate să îndeplinească slujba de lider al „lucrării cu femeile” în biserică, dacă pe lângă toate calitățile menționate nu o are pe cea mai importantă: nu este soție de pastor (principal sau secund). Apogeul maturității spirituale și exemplul model pentru femeile din biserică îl ating / constituie în mod exclusiv soțiile pastorilor. Consoartele acestora sunt cele mai cucernice femei din biserică.

În concepția acestor „slujitori”, Dumnezeu le-a dat acest „ajutor potrivit” nu doar să își îndeplinească rolul de soție și mamă, ci să și „ajute” la conducerea bisericii. Ideea că pastorul trebuie să păstreze confidențial problemele din biserică, să nu le destăinuie nici măcar soției, este una perimată. Soțiile unor pastori cunosc în detaliu toate problemele oamenilor din biserică și joacă rolul de consilier (adviser) principal al acestora. Ele dirijează bunul mers al bisericii. Așadar, cine se califică cel mai bine, în optica pastorului, să conducă activitatea cu surorile din biserică dacă nu „ajutorul sau potrivit” care, oricum are un cuvânt greu de spus la tot ceea ce se întâmplă în biserică? O femeie creștină, educată, inteligentă, matură spiritual, care își respectă soțul și surorile din echipă și oferă sfaturi biblice tuturor, este descalificată pentru această poziție dacă, soțul acesteia nu figurează printre liderii bisericii (respectiv pastor senior sau asistent). Că lucrurile stau așa, se observă ușor din faptul ca în bisericile evanghelice poziția de „lider al lucrării cu surorile” o ocupă soția pastorului (senior sau asistent). Fiind antrenați în arta discursului, pastorii găsesc adesea motivele cele mai plauzibile pentru astfel de decizii.

O explicație ingenioasă în acest sens o oferă pastorul Petru Lascău din Arizona: „Ca pastor este mai ușor să te înțelegi cu soția ta, decât cu soția altuia…” Întreaga pledoarie poate fi ascultată în filmulețul de mai jos:

http://www.youtube.com/watch?v=yeC_5fvHuh0

Explicația umoristică, aleasă cu grijă de către pastorul cu experiență vastă în lucrarea de conducere bisericească, are menirea să-i determine pe ascultători să râdă cu gura până la urechi, și să-i de-a dreptate. Deciziile arbitrare au fost prezentate în nota de umor îmbinată cu apelul la partea sentimentală:
„anunț important pentru mine și familia mea”, în timp ce-și pune mâna pe inimă. Făcând abstracție de acest caz, care poate fi unul izolat, la modul general însă, astfel de decizii generează câteva întrebări:

1) În ce măsură trebuie să se amestece pastorul în lucrarea cu femeile? (măsura mică, mare sau totalitară);

2) Ce probleme s-ar putea să apară (sau au apărut în precedent) pe care pastorul nu le poate rezolva cu „soția altuia”?

3) Sunt întotdeauna nevestele pastorilor cele mai „cucernice” femei din biserică și oferă ele întotdeauna un exemplu bun de urmat? Le tratează soțiile pastorilor în mod egal pe toate celelalte surori fără să facă partide, afirmații răutăcioase, disensiuni, așa cum cere Biblia?

4) Cine poate califica mai bine calitatea acestei lucrări: surorile care pot să mărturisească dacă s-au apropiat de Dumnezeu în urma acestor întâlniri, sau pastorul care este șeful bisericii și are întotdeauna ultimul cuvânt?

Când pastorul are propria agendă, acesta nu este dispus să își schimbe poziția, indiferent câte argumente i s-ar aduce. Oare vechilor metode comuniste se încearcă a li se da o față “umană”, ele fiind prezentate în biserică cu zâmbetul pe buze, în stil occidental?”

Nu imi ramane decat sa citez ceea ce spuneam in postarea Blogul Pasi spre lumina refuza sa ne lumineze:

” Referitor la rolul pastorului, pot sa va spun ca intr-adevar cred ca exista oameni tematori de Dumnezeu si care au o chemare in acest domeniu. Dar, in acelas timp, sunt ingrijorat de faptul ca anumiti pastori si-au instaurat adevarate domnii in bisericile care le “pastoresc”.
„Ştiţi că cei priviţi drept cârmuitori ai neamurilor, domnesc peste ele, şi mai marii lor le poruncesc cu stăpânire”, le-a spus Isus ucenicilor Săi, „dar între voi să nu fie aşa.” În loc să fie stăpâni, a spus Isus în continuare, ucenicii trebuie să-şi fie slujitori unii altora, iar cel mai mare este slujitorul tuturor (Marcu 10:42-43) .
Pe de alta parte, “Slujba pastorului s-a diversificat. Am ajuns sa nu ne mai dedicam lucrarii Cuvantului si rugaciunii pentru ca am devenit consilieri profesionisti, colectori de fonduri, administratori, membri in comitet, arbitri, politicieni si personalitati mass-media.”
In multe biserici de astazi s-a acceptat ideea ca pastorul este vocea finala a autoritatii in toate domeniile , de la doctrina la practica, de la pozitia amvonului la culoarea cheii din usa office-ului, s.a. Concluzionez si eu ceea ce spunea D.A. Carson: “Dar fără îndoială că, dacă un papă peste toată biserica reprezintă un lucru rău, un papă în fiecare biserică nu este un lucru cu nimic mai bun!”

23 comentarii

Filed under Ambition and Power, Forme/Structuri de conducere, Influiente comuniste

23 responses to “„Experimentul viabil” de la Biserica „Agape” continua…Petru Lascău: „Nu este ușor să te înțelegi cu soția altuia”

  1. Emil

    Hello!Suntem crestini si morali sau ce suntem?Asa ne invata domnul Isus in invataturile lui,sa ne uitam la nevasta altuia?Nu e moral,domnilor!Invatam de moralitate si o calcam primii.Ce spuneati ca sunteti,pastor?

  2. Radu O.

    Referitor la modelul presbiterian experimentat de aproape 3 ani la Agape
    mi-am adus aminte de o exprimare a pastorului Ton facuta in urma cu aprox. 20 de ani, „Prefer dictatura unui om neprihanit,nu democratia necontrolata si de multe ori virulenta in manifestari din adunarile predispuse
    continuu la cearta si desbinari ” (aprox.)
    Spre deosebire de modelul episcopalian si congretionalist, cel presbiterian
    se recomanda acolo unde exista un nucleu de barbati maturi spirituali,si cu experienta vietii care pot guverna intr-o situatie , putem spune,ideala.
    Experienta vietii din bisericile evanghelice ale timpurilor in care traim demonstreaza ca (unele) biserici tind sa-si adopte structuri care li se potrivesc cel mai bine,in functie bine-inteles de maturitatea membrilor si de componenta adunarii.
    Modelul (presbiterian) in curs de experimentare la Agape este consecinta unei situatii nefaste, traite de unii in urma cu cativa ani. In acest caz,conditia esentiala,asa cum bine s-a facut aluzie la introducerea articolului,este legata de…maturitatea si competenta elderilor.
    „Alegerea” elderilor este insa un alt subiect, dar deosebit de important.

    Referitor la „instalarea” sotiei pastorului in slujba mai sus amintita,pastorul
    Lascau a prezentat motivele in fata bisericii, intelegand-se ca acum s-a revenit la situatia care trebuia sa existe inca de la inceput. Din vizionarea filmuletului, bisericii i s-a adus,spontan, la cunostinta, un fapt implinit.
    Se poate ca elderii,sau femeiile aveau in prealabil cunostinta despre propunere…
    Sunt de acord si cu D.A.Carson !

    • Eu am intrebat pastorul cum se aleg prezbiterii(„elderii”). Mi s-a raspuns ca sunt alesi de „munca, de slujirea si de credinciosia fiecarui membru in biserica”. La care am intrebat cine evalueaza „munca, de slujirea si de credinciosia fiecarui membru in biserica”. Mi s-a raspuns ca „Evaluarea candidaților o fac ceilalți elders împreună cu pastorul” So…ce zice-ti?

  3. Eu as vrea sa stiu clar, nu asa evaziv urmatoarele:
    1. Petru Lascau a cerut parerea elderilor in privinta numirii sotieisale ca lider al femeilor? A supus chestiunea la vot la bordului de elders? DA sau NU.
    2. Nevasta pastorului asistent, Liana Botea, stia de acest anunt?
    3. Pastorul Lascau a consultat opinia femeilor inainte de-a lua aceasta decizie?

    Ei bine, dupa ce raspunde cu subiect si predicat la aceste intrebari, as vrea sa mai fac cateva observatii. Pastorul Lascau explica in acest filmulet ca sotia sa a jucat un rol important prin bisericile pe la care s-a perindat ca pastor. Am inteles ca ea a ocupat fotoliul de lider al femeilor timp de 16 ani la Chicago, 10 ani la biserica Elim (unde rezultatele se vad de la o posta) si prin urmare ea trebuie sa fie in continuare sefa femeilor pentru ca „asa e normal”. Pastorul Lascau adduce lucrurile la „normalitate”. In consecinta, intelegem ca Lascau a facut o biserica Agape, de orientare noua, dar la care vrea sa aduca tot lucrurile vechi,cu exceptia formei. Aici nu are fanfara dar pune filmulete, indeamna poporul la cafea si donuts. Astea sunt aspect secundare.Cafea si donuts gasesti la tot pasul. Nu vi se pare, domnule Lascau, ca la noua biserica ar trebui sa gasiti o femeie mai tanara care sa conduca lucrarea cu femeile? Inteleg ca sunteti un cuplu care preferati sa conduceti impreuna pana la moarte. Aceasta e bine dvs si familia dvs. Dar la viitorul bisericii chiar nu va ganditi? E normal ca fiecare pastor se intelege bine cu nevasta, mai ales cand e vorba de lucrarea cu femeile, unde daca lucrurile nu sunt pe placul preotesei, si pastorul este afectat. Deci e important ca familia pastorala sa fie multumita. Cu tot respectful, insa, acestea sunt principii vechi, de pe vremea raposatului.

  4. Petrica Lascau nu se gandeste deloc la viitorul bisericii. Cand I s-a propus sa aduca un pastor asistent, capabil, asa cum e Fedur sau Olariu, Lascau a sarit ca oparit… E clar ca el nu se gandeste deloc la viitorul bisericii Agape. Interesul sau personal este sa aiba salar cat traieste si sa fie in fata, sa aiba cu ce se lauda. In rest, el merge pe deviza: DUPA MINE POTOPUL! Pe de alta parte, P. Lascau se gandeste ca daca metodele implementate de el nu functioneaza, el poate sa vand biserica oricand. Cine ar putea sa-l opreasca? Dupa modelul episcopal sau prezbiterian sau cum ii spune, Lascau nu trebuie sa se consulte cu nimeni daca e sa vanda biserica. In plus, ganditi-va si voi bine: Agape nu are NICIUN regulament de ordine interioara, niciun statut. Asta e foarte grav pentru membrii bisericii. Orice organizatie private are un regulament pe care trebuie sa-l respecte cei care conduc dar si membrii. Oamenii nu se duc sa investeasca timp, bani, energie, speranta, daca nu stiu exact, negru pe alb, care sunt regulile dupa care se ghideaza organizatia respectiva. Inteleg ca pastorul Lascau spune ca regulamentul sau este BIBLIA dar in Biblie nu scrie sa-ti pui nevasta in pozitii de raspundere ci spune doar cum sa fie cei/ cele care conduc, ce calitati sa intruneasca. Daca ar fi asa cum zice Lascau, atunci in Biblie ar scrie: prezbiterii din biserica sa fie oameni cu care pastorul se intelege bine, adica, care-i canta in struna, oameni de paie, fara opinie. Prin urmare, e clar ca Lascau nu se ghideaza dupa Sfanta Scriptura ci face tot cum vrea el.

  5. Radu O.

    Bine Dacian, mai presus de aceste intrebari la care nu stiu daca vei primii un raspuns, cum iti explici ca totusi biserica Agape creste atat numeric cat si in activitate ?

  6. In orasul Phoenix Arizona un grup de credinciosi romani , au deschis o biserica independenta, numita „Muntele Sionului”, care va functiona in exclusivitate numai dupa Invatatura Apostolica.
    Organizarea acestei biserici va fi diferita de organizarea bisericilor neoprotestante contemporane , care sunt organizate si functioneaza pe structura implementata de biserica catolica.( stuctura preluata dupa modelul preotiei din Vechiului Testament).

    Iata modul de functionare a bisericii „Muntele Sionului” :
    (editat de moderator – pentru ca materialul prezentat este foarte lung l-am postat pe blog si puteti sa il cititi daca accesati acest link : https://dorinpele.wordpress.com/2014/07/22/biserica-muntele-sionului-din-scottsdale-arizona-o-model-diferit-de-conducere/)

    • Cine este pastor la biserica „Muntele Sionului” si care este adresa si orele de functionare? Ma intreb cati romani din Arizona vor sa se ghideze in exclusivitate dupa invatatura apostolior?

      • Biserica Muntele Sionului este condusa de un grup de prezbiteri.
        Niciunul nu este „seful” bisericii..
        Niciunul nu ia decizii de unul singur.
        Niciunul nu manipuleaza amvonul…
        Nu se fac colecte.
        Nu se manipuleaza bani….
        Nu avem pastor platit.
        Biserica nu este un business
        Scopul Bisericii este proslavirea lui Dumnezeu , cresterea interioara si lucrarea misionara exterioara.

  7. Daniela Veres

    Iata inca o mostra din afirmatiile lui Lascau:

  8. „Modelul (presbiterian) in curs de experimentare la Agape este consecinta unei situatii nefaste, traite de unii in urma cu cativa ani”. Daca este asa, atunci „situatiile nefaste” ar fi trebuit analizate mai profund cauzele acelor consecinte nefaste. O situatie nefasta, de exemplu, este prinderea in flagrant a unui hot. Daca ai avea putere totalitara (cum are Lascau la Agape), „consecinta” ar fi anularea politiei si-a organelor competente sa stabileasca un furt. Daca cenzorii au fost cei care au depistat nereguli financiare orchestrate de Mr. Lascau la Elim, prima masura pe care a luat-o Petre Lascau la Agape a fost desfiintarea cenzorilor. Cenzorii sunt aceia care verifica in detaliu ce se intampla in caseria bisericii, respectiv cati bani se strang duminica la colecta si cati intra luni in cont. Cenzorii se uita direct in contul bisericii si cer explicatii si chitante pentru toate tranzactiile. Transparenta este ceva normal in cazul in care avem de-a face cu oameni cinstiti. Radu O. spunea: „Experienta vietii din bisericile evanghelice ale timpurilor in care traim demonstreaza ca (unele) biserici tind sa-si adopte structuri care li se potrivesc cel mai bine,in functie bine-inteles de maturitatea membrilor si de componenta adunarii”. Foarte bine zis. Lui Petrru Lascau i se potriveste cel mai bine o biserica fara cenzori, fara statut, fara adunari generale, fara sa de-a socoteala la nimeni. O biserica in care el este presedintele corporatiei Agape si are drept de veto asupra viitorului bisericii iar membrii au dreptul doar sa de-a bani si sa lucreze la constructia bisericii. Petru Lascau, facand parte dintr-o generatie in care pastorii nu trebuia sa de-a socoteala nimanui, i se potriveste cel mai bine un system in care face ce vrea si nu este „accountable” la nimeni. Socoteala pe care o da el elderilor este apa de ploaie. A da socoteala inseamna a fi tras la raspundere nu a adduce biserica sau bordul de conducere in fata unui fapt implinit, asa cum s-a intamplat si cu inscaunarea propriei sotiii in functia de lider al femeilor la Agape.

    • La cine te referi ca este hot?

      • Era doar un exemplu prin care am vrut sa spun ca se elimina oamenii care constata neregulile, in loc sa se abtina de la a mai comite lucruri care nu sunt nici crestinesti nici morale. Pentru a nu mai exista „problemele de la Elim” sistemul ar fi trebuit sa ii protejeze si pe oameni de dictatura unui pastor care isi promoveaza agenda personala sau de comiterea unor lucruri care nu sunt compatibile cu calitatea de crestin.

  9. Lucrul cel mai grav nu este tactica adoptata de un pastor de genul Lascau, ci lucrul grav care ar trebui sa ne alarmeze este superficialitatea, si indiferenta de care dau dovada majoritatea credinciosilor care frecventeaza ,activeaza si suporta financiar astfel de biserici.
    Concluzia logica care se desprinde din aceste situatii este ca foarte multi credinciosi, nu-l cunosc pe Dumnezeu, nu cunosc Cuvantul lui Dumnezeu si nu inteleg Lucrarea Duhului Sfant .
    Eu cred ca pentru multi, nu are importanta daca prezenta Duhului Sfant este in biserica ci important este confortul si calitatea artistica a programelor care se desfasoara in biserica respective.
    Modelul „presbiterian” cu care se lauda domnul Lascau este un paravan ieftin in spatele carora domnia-sa isi desfasoara nestingherit activitatea .
    Oricum domnul Lascau este centrul spiritual al bisericii Agape.
    El este „temelia” bisericii Agape.
    Ceilanti asa zisi „prezbiteri virtuali” cu care se lauda , sint practic inexistenti.
    Si ….am vazut si prima femeie evanghelist promovata in biserica domnului Lascau.

  10. Dacian

    🙂 Am gustat ironia lui R.O. ca biserica creste numeric si in activitate…🙂
    Deci sa intelegem ca la Agape se convertesc oameni cu nemiluita sau ca ofera programe peste programe, care e un semn clar de „crestere spiritual”?🙂

  11. Jon

    Ce inseamna „crestere numerica”, sa ma faceti sa inteleg si eu, care sunt pe dianafara cu problemele de la Agape? Cati membri au fost la vechiul Elim si cati sunt acum la Agape? Cati oameni din lume s-au pocait la noua biserica, la predicile „marelui predicator Lascau?”. Daca s-a inaltat o cladire, e si aia o „crestere” si daca s-au inmultit activitatile din biserica (filmele, petrecerile, fripturile de mici, iesirea la parcuri etc) e ceva dar nu putem vorbi de progress spiritual. Pentru a vedea daca Agape e o biserica in crestere sau nu, trebuie sa avem un termen de comparatie. Am inteles ca de la Elim/ Arizona s-au format acum inca 2 biserici, deci in total 3. Cati membri au celelalte doua biserici si care e ritmul de crestere numerica si-a activitatilor in Phoenix? Daca Agape nu tine pasu’ nici cu celelalte doua biserici „surori”, atunci nu putem vorbi de o crestere… Please explain.

  12. Corect precizat. „Accountability” pentru Petru Lascau inseamna sa prezinte el niste rapoarte sumare, care nu spun prea multe iar daca cineva pune intrebari aditionale este considerat „scandalagiu” si ii previne pe ceilalti ca „asta ne duce in pericolul sa ajungem din nou ca la Elim”. Ca sa nu se ajunga inapoi ca la Elim, pastorul penticostal Petru Lascau nu recurge la transparenta (ceea ce nu a existat nici la Elim) ci la eliminarea celor care ridica intrebari asupra unor chestiuni care necesita transparenta. „Dictatura unui om neprihanit” este una din multele aberatii ale lui Iosif Ton. Un om neprihanit conduce biserica dupa principiile Scripturii, nu in mod dictatorial si se lasa verificat, este transparent. Pe un dictator nu poti sa-l verifici. Cred ca Iosif Ton a facut afirmatia respectiva in vreo biserica in care a dorit sa pledeze in favoarea unui pastor cu tendinte dictatoriale. De altfel, lui Iosif Ton se pare ca i-a placut sistemul communist din moment ce-a semnat accord de colaborare cu ei….

  13. Petru Lascau a rupt o biserica, a faramitat-o, nicidecum n-a „plantat” o noua biserica in Phoenix, Arizona:

    http://penticostalul.wordpress.com/2011/09/13/de-ce-sunt-numai-comentarii-pozitive-pe-blogul-lui-petru-lascau/

    In biserica „Philadelphia” din Portland, Oregon, Petru Lascau spunea in urma cu apromixativ un an: „I-am spus fratelui pastor Vasile Cinpean ca daca nu se intelege cu voi sa faca si el ce-am facut eu” (adica sa ia o mana de oameni si sa deschida o alta biserica pe strada vecina si eventual sa-si puna nevasta lidera femeilor din biserica…).

  14. Gusti

    Scrisoarea de multumire Liana Botea:
    Jul 23
    Bună dimineața, doamnelor,

    După cum ați auzit duminică dimineață, fratele Lascău a anunțat că mandatul meu ca lider al departamentului surorilor din biserica Agape, s-a încheiat.

    Mă folosesc de această ocazie ca să vă mulțumesc tuturor pentru dragostea și dăruirea cu care ați participat la toate acțiunile organizate de femei în biserica noastră.

    Îmi amintesc cu multă plăcere de întâlnirile săptămânale din perioada de început şi vreau să mulţumesc încă o dată tuturor celor ce v-aţi deschis casele şi aţi găzduit întâlnirile noastre. A fost perioada în care ne-am cunoscut şi am petrecut împreună clipe de neuitat. Sunt încredinţată că multe din biruinţele bisericii noastre s-au datorat rugăciunilor femeilor din biserică.

    Când ne-am mutat în clădirea de pe Kelton, am început un studiu privind relaţiile dintre soţ şi soţie. Vă mulţumesc celor ce aţi participat la acest studiu şi sper că fiecare a aflat ceva ce i-a fost de folos.

    Doresc să mulţumesc în mod special tuturor celor ce timp de 2 ani aţi adus duminica prăjituri şi alte bunătăţi cu care s-au delectat toţi cei ce au participat la serviciile de dimineaţă ale bisericii. Ştiu că nu a fost uşor pentru multe dintre voi, dar de fiecare dată dragostea a biruit oboseala şi toate celelalte obstacole.

    Vă mulţumesc din toată inima pentru că aţi participat la sărbătorile bisericii noastre (Crăciun, Anul Nou, aniversarea de 1 an,…) şi de fiecare dată aţi dăruit cu bucurie şi sacrificiu tot felul de bunătăţi pentru masa organizată cu fiecare ocazie. Vă mulţumesc tuturor celor care pe perioada construcţiei bisericii aţi adus de mâncare celor aflaţi la lucru pe şantier. Sacrificiul şi dragostea cu care aţi făcut acest efort au fost apreciate de toţi lucrătorii şi au rămas un exemplu de dăruire pentru întreaga biserică. Vă mulţumesc celor care aţi participat la curăţenia generală care s-a făcut la terminarea construcţiei şi la curăţenia dinainte de duminica dedicării bisericii. Mulţumesc celor ce aţi dăruit fructe şi prăjituri pentru sărbătoarea de dedicare a bisericii, şi tuturor celor care aţi rămas la spălat vasele şi făcut curăţenie în sala de recepţie a bisericii.

    Pe lângă toate aceste activităţi legate de biserică, v-aţi arătat dragostea faţă de surorile voastre şi faţă de femei din afara bisericii, participând la toate baby showers şi bridal showers. Multe dintre voi v-aţi integrat în diverse activităţi din biserică (cor, worship team, children ministry,….), folosindu-vâ talentele în slujba lucrărilor din Casa Domnului. Probabil mai sunt şi alte activităţi la care aţi participat, dar pe unele dintre ele le-am uitat. Ştiu însă că în tot ceea ce aţi făcut, aţi dat dovadă de dragoste, sacrificiu, dăruire, înţelegere, credinţă. Dorinţa voastră de a contribui la bunul mers al bisericii s-a materializat prin fapte vrednice de laudă. Numai Dumnezeu poate răsplăti cu adevărat tot ceea ce aţi făcut până acum. Consider că Dumnezeu m-a binecuvântat în mod special dându-mi ocazia să vă cunosc pe fiecare în parte şi să împărtăşesc împreună cu voi atâtea momente speciale. Pentru mine personal, fiecare dintre voi sunteţi o perlă de mare preţ în şiragul nestematelor ce împodobesc Biserica Domnului nostru Isus Christos. Aş vrea să am cuvinte mai alese care să poată exprima dragostea şi aprecierea mea pentru fiecare dintre voi, dar cuvintele sunt puţine, aşa că mă opresc aici spunându-vă din toată inima, „Mulţumesc”.

    Cu toată dragostea,

    Liana Botea

  15. EG

    Fr. Lascau nu are chemare de a fii pastor, tot ce lasa in urma e ravagii. Mai bine are asculta care e chemarea lui. E un scriitor bun, si respectat dar nu e pastor si nu are calitatiile unui pastor. Cineva trebuie sa-I spuna lucrurile acestea pe nume, inainte de a fi „eliminat” iara de la biserica curenta. Trebuie multa cercetare de sine! Numai noi romanii, daca un om poate sa vorbeasca in fata poporului automat are calitatiile unui pastor. Un pastor are nevoie de multe alte calitati de a „pastori”, ceea ce fr. Lascau lipseste. Ma rog ca Domnul sa ne dea putere si umilinta in a accepta voia lui Dumnezeu: cea bună, plăcută şi desăvârşită pentru viata noastra. (Romani 12:2b)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s