Astazi ma rog si cer orice…”Cereti orice veti vrea, si vi se va da…”


Suna bine. Pentru multi e versetul preferat. Se freaca pe maini de bucurie. Incep sa viseze cu ochii deschisi sau  se gandesc cu voce tare: „Pot sa cer ce vreau, orice vrea muschii mei…In sfarsit mi se va implini visul, interesul, agenda…, dar sa nu uiti Doamne si de hobby-ul meu! Pai cum, acuma sunt al tau si trebuie sa vina numai beneficii, numai ce vreau eu, numai ce cred eu ca e binecuvantare.”

Oare? Pavel ne de un raspuns scurt si cuprinzator: „Dacă* numai pentru viaţa aceasta ne-am pus nădejdea în Hristos, atunci suntem cei mai nenorociţi dintre toţi oamenii!”

Ce vrea defapt sa spuna textul din Evanghelia dupa Ioan din capitolul 15. In context ne sunt prezentate cateva conditii:

  1. „daca ramaneti in Mine…” Cu alte cuvinte, putem cere orice ce este in El. Noi daca ramanem in El vom primi ceea ce curge din El, de unde ne tragem defapt  seva vietii noastre.
  2. „daca raman in voi cuvintele Mele…” Termenul folosit aici pentru „cuvintele” este  Rhema care este cuvantul viu si actual, este voia lui Dumnezeu specifica cu privire la viata noastra. Este cuvantul pentru timpul Kairos , adica timpul oportun ales de Dumnezeu sa actioneze. Deci putem cere orice ce se incadreaza in  voia specifica a lui Dumnezeu si la timpul oportun ales tot de El ca sa intervina.
  3. „Nu voi m-ati ales pe mine; ci Eu v-am ales pe voi…”(v16) Deci initiativa este a lui Dumnezeu si nu a noastra. El da tonul si dicteaza si nu invers. El ne-a ales si ne-a „randuit”, adica ne-a pus cu un scop sau am fost desemnati sa mergem si sa aducem rod care sa ramana si astfel putem cere orice din ceea ce avem nevoie pentru ce ne-a”randuit” sa facem.
  4. „Adevarat, adevarat va spun ca cine crede in Mine… si orice veti cere…” Ioan 14:12,13). Aici ni se cere sa il credem pe cuvant pe Dumnezeu. Nimic mai mult si nimic mai putin. „Credeti cel putin pentru lucrarile acestea…” spunea Isus. Aceasta nu este o credinta aleatorie ci una sigura, autentica.
  5. „Va face si el lucrarile pe care le fac Eu…” Deci aici e la mijloc interesul Imparatiei lui Dumnezeu si nicidecum interesul nostru personal . Deci putem cere orice pentru lucrarile si activitatile lui Dumnezeu.
  6. „pentru ca Tatal sa fie proslavit in Fiul” (Ioan 14:13b) Putem cere orice care proslaveste pe Tatal in Isus Hristos.
  7. „Daca veti cere ceva in Numele Meu…” Nu poti spune sau cere ce vrei in numele unui presedinte de stat. Vei spune doar ceea ce esti incredintat sa spui. La fel si aici. Multi se roaga si pomenesc ca se roaga in numele lui Isus si atat. Faptul ca doar pomenim numele lui Isus nu schimba cu nimic ecuatia lucrurilor. Continutul rugaciunii trebuie sa corespunda cu mesajul care il transmite Isus dar si cu interesele Lui. De asemenea, trebuie sa fim imputerniciti de El ca sa putem sa invocam numele Lui.
  8.  „Cereti si vi se va da , cautati si veti gasi, bateti si vi se va deschide.” A cere orice nu este un moft, o strigare sau o infumurare. Pentru a cere orice am vrea, trebuie sa stim mai intai ce vrem. Aceasta implica curaj, dedicare, munca, perseverenta, credinta…
  9. „Si orice vom cere vom capata de la El, fiidca pazim poruncile Lui si facem ce este placut inaintea Lui.”(1Ioan3:22)  Aceasta este o alta conditie de care multi nu vrea sa auda. Mai degraba invoca harul decat sa pazeasca poruncile. Fara munca nu-i nici rasplata. Acestia ar vrea sa primeascatot ce vor ei si daca se poate  fara efort. Nu merge.
  10. Avem nevoie de indrazneala. „Indrazneala pe care o avem la El este ca, daca cerem ceva dupa voia Lui, ne asculta.” Doamne ajuta-ne sa cunoastem voia Ta si sa iti cerem orice dupa conditiile Tale. Amin!
Scrie un comentariu

Din categoria Astazi ma rog, DorinPele, Uncategorized

Lasă un răspuns

